Wednesday, July 2, 2008

Jean Michel Jarre Avondje

Vrijdag avond houd ik bij mij thuis een Jean Michel Jarre avond. Mensen die me een beetje kennen weten dat ik al van jongs af aan een fan ben. Hoewel ik een best brede muziek interesse heb, blijft Jean Michel een bijzondere plaats in nemen in mijn collectie. Weliswaar naast The Art of Noise, Mike Oldfield en anderen. Maar de top van mijn lijstje blijft gereserveerd voor Jarre. Ik denk dat daar geen verandering meer in komt. Al komt Mike Oldfield wel dicht bij de laatste tijd.

Enige tijd geleden heeft een klein groepje mensen binnen onze kerk het plan opgevat om muziekavonden rondom interessante artiesten. Men is begonnen met de muzikaal geestelijk vader van Bob Dylan, geloof ik. Was het niet Woody Guthrie? Ik ben in elk geval in gestroomd toen we twee avonden aan Larry Norman besteedden.

Maar nu is het mijn eer te beurt. En over wie kan ik het anders hebben dan Jarre? In mijn voorbereidende zoek tocht naar informatie kom ik er tot mijn schrik achter dat ik een tijdje verzuimd heb Jarre te volgen. Zodanig dat ik zijn tour begin dit jaar gemist heb. Hij is in Carre geweest! Daar had ik toch bij geweest moeten zijn. Maar ja, wie had dat gedacht? Jarre treedt meestal op op exotischere plaatsen. En vanuit de 80-er en 90-er jaren ben ik nog gewend dat er niet heel veel informatie over Jarre beschikbaar komt. Internet heeft daar wel verandering ingebracht. Maar door de jaren heen zijn zijn sites nog al eens verplaatst. Ze bleken tijden lang statisch en dan als je een tijd niet hebt gekeken blijken ze al weer een tijd veranderd.

In elk geval is zijn officiele website al weer ruim een half jaar aangepast: www.jeanmicheljarre.com. Maar hij heeft blijkbaar ook een blog op blogspot: http://aerojarre.blogspot.com/. Dat ga ik de komende tijd maar in de gaten houden. Overigens staan er ook plaatjes op van gebruikte apparatuur.
De engelstalige wiki pagina staat op: http://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Michel_Jarre.

(baal er wel van dat ik Carre heb gemist....)

No comments: