Wednesday, July 2, 2008

Evolutie

Ik las in de Triv! van juni over de ontwikkeling van ons Brein. Men had het o.a. over de ontwikkeling van het brein toen „miljoenen jaren geleden“ de vissen het land op kwamen. Toen kregen ze een zgn. „reptielenbrein“. Ik geloof niet in de Evolutie theorie. Ik geloof in de schepping van God. Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat het blijkbaar in wetenschappelijke kringen wel „stoer“ of acceptabel is om uit te gaan van de evolutie theorie, maar je niet serieus wordt genomen, of op zijn minst gewantrouwd wordt, wanneer je wetenschap bedrijft vanuit het creationisme.
En dat terwijl er volgens mij maximaal even veel bewijs is voor de Evolutie theorie is als er volgens de Evolutionisten is voor het Creationisme. Zelf denk ik dat er juist veel meer argumenten voor het creationisme is.

Maar, even uitgaande van de evolutie theorie, waarom zouden vissen ook nu niet op het land kunnen komen? Ik hoorde jaren geleden eens het volgende verhaal.

Een man ving eens een pracht van een snoek. Hij nam hem mee naar huis waar hij een enorm aquarium neerzette, van wel 2 meter lang, 50 cm diep en 50 cm hoog. Het dier kon er heerlijk in rondzwemmen en werd door de man netjes verzorgd. Elke dag gaf de man hem eten, maar nam dan wel een kopje water uit het aquarium. Heel langzaam zakte zo het waterniveau. Na een jaar of 4 kon het dier al wat met zijn vinnen over de bodem tippelen en na 6 jaar moest het dier echt al zelf rond lopen. Na 6,5 jaar was het aquarium zo goed als leeg.
De man begon de snoek uit te laten en kocht daarom een halsband met een riem voor het dier.
Nou dat ging eigenlijk heel goed. Hij werd in het begin natuurlijk raar aangekeken, maar naar verloop van tijd wenden de mensen er aan.
Op een dag kwamen ze op straat een flinke, aggressieve kat aan. De snoek schrok daar zo van, dierlijke instincten kun je moeilijk bedwingen, dat hij zich los rukte en zo de gracht in sprong.
En wat denk je? De snoek verdronk....

No comments: