Saturday, June 9, 2012

Pringles Pannekoeken

Vorig jaar op vakantie heb ik iets nieuws bedacht: Pringles pannekoeken. Ik ging pannekoeken bakken voor de tent en wilde iets hartigs, maar anders dan het gebruikelijke als kaas, appel of spek. Bovendien had ik dat niet voor handen. Astrid had die middag echter wel een paar bussen Pringles gekocht. Dus daar heb ik het eens mee geprobeerd en dat gaat geweldig goed. Ik had het geprobeerd met "Cream & Chives", maar omdat ze verwerkt worden in pannekoeken is een wat sterkere smaak als Paprika lekkerder.

Je bakt ze als volgt. Nadat je boter in de pan hebt gedaan, leg je de Pringles in een rondje in de pan, met de holle kant naar boven. Hier zie je dat ik er zes heb gebruikt, Maar tegenwoordig gebruik ik er 8, omdat daar plaats voor is:


Doe er meteen beslag over heen, want anders kunnen de Pringles zwart worden. Let ook op dat je het beslag over de Pringels doet en het beslag goed door de pan heen draait, zodat het ook onder de Pringles komt:

Wanneer het beslag droog is, kun je de pannekoek omdraaien. Door de hitte worden de Pringels plat.

Als de pannekoek gaar is dan ziet het er zo uit:

Deze foto's zijn van vorig jaar augustus. Smakelijk eten.

Overigens, op de terugreis van de vakantie hadden we nog stokbrood/Flute/Baquettes mee. We hadden niet gedineerd en ik had weer zin in iets hartigs.Ik heb Astrid een stuk open laten snijden en met Sandwichspread laten besmeren. En vervolgens wat naturel chips er tussen. Dat was ook heerlijk. Je verzint zo nog eens wat op vakantie.

No comments: